Najbliższe imprezy targowe
13-01-2022 - 15-01-2022 19-02-2022 - 27-02-2022 19-02-2022 - 27-02-2022 24-02-2022 - 27-02-2022
 
INFORMACJE PRASOWE

Targi CosmeticBusiness świętują udaną reedycję

Nareszcie targi, nareszcie możliwość osobistych spotkań na stoiskach. Z uwagi na pandemię koronawirusa, tegoroczna edycja targów CosmeticBusiness odbyła się, w drodze wyjątku, dopiero jesienią w październiku, a nie jak do tej pory w czerwcu. 272 wystawców i firm reprezentowanych z 19 krajów przedstawiło swoją najnowszą ofertę dla przemysłu kosmetycznego w trzech halach targowych o łącznej powierzchni 11 000 m². Targi cieszyły się wyjątkowo dużym zainteresowaniem ze strony odwiedzających, a wystawcy już po ich pierwszym dniu mogli uznać tegoroczną edycję za duży sukces.

„Targi CosmeticBusiness świętowały w październiku 2021 roku swój powrót na rynek po ponad półtorarocznej pandemicznej przerwie. Pomimo pojawiających się obaw ze strony niektórych firm o wystarczającą frekwencję uczestników podczas tegorocznej edycji, impreza okazała się wyjątkowo udana i zakończyła się dużym sukcesem. Przez cały czas trwania targów mogliśmy obserwować bardzo duże zainteresowanie odwiedzających prezentowaną na stoiskach ofertą, a także zadowolonych i bardzo zajętych prowadzeniem rozmów wystawców. W halach panowała bardzo optymistyczna atmosfera", tak Markus Geisenberger, Dyrektor Generalny Leipziger Messe, podsumowuje pierwszą edycję CosmeticBusiness, która odbyła się po długiej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa. „Zarówno wystawcy, jak i odwiedzający bardzo potrzebowali osobistego kontaktu z przedstawicielami z branży, aby móc wymienić się swoimi doświadczeniami oraz zapoznać się z nowościami dla branży kosmetycznej. Cieszymy się, że znowu mogliśmy udostępnić naszym uczestnikom tak istotną dla nich platformę transferu wiedzy i dialogu."

Pozytywne podsumowanie ze strony wystawców

Wystawcy pozytywnie podsumowali tegoroczną edycję targów CosmeticBusiness. Sukces imprezy oraz osiągnięcie swoich celów oceniali oni przeważnie w przedziale od „dobrze" do „bardzo dobrze". „Nasze oczekiwania, jakie założyliśmy sobie w związku z udziałem w imprezie, zostały przez nas osiągnięte nawet w dużo większym zakresie niż mogliśmy to przewidzieć. Nareszcie znowu mogliśmy osobiście spotkać się z naszymi stałymi klientami, a także nawiązywać kontakty biznesowe z nowymi firmami. Podczas prowadzonych przez nas rozmów wyraźnie odczuwalny był duch optymizmu", mówi Harald Ballerstaedt, Dyrektor Zarządzający w Ballerstaedt & Co. OHG, i dodaje: „Na ręce całego zespołu targów CosmeticBusiness składam ogromne podziękowania za podjęcie się zorganizowania tegorocznej edycji i przygotowanie jej na tak wysokim poziomie. To była właściwa decyzja."

Podobnie Michael Pfeiffer, Dyrektor Zarządzający w Pfeiffer Consulting GmbH, pozytywnie podsumowuje: „Bardzo zaskoczyło nas wyjątkowo duże zainteresowanie ze strony odwiedzających. Przez cały czas, tj. od momentu otwarcia hal targowych rano aż do samego wieczora, gościliśmy na naszym stoisku bardzo wielu odwiedzających, którzy chcieli zdobyć nowe informacje na temat kierunku rozwoju branży, a także podzielić się swoimi doświadczeniami. Już od dłuższego czasu współpracujemy również ze start-up'ami, z którymi po tak długiej przerwie mogliśmy się znowu osobiście spotkać - duża część z nich w międzyczasie przeistoczyła się w istotnych graczy na rynku kosmetycznym."

Podczas tegorocznej edycji targów CosmeticBusiness - pomimo trwającej pandemii koronawirusa - gościliśmy liczne grono odwiedzających z 38 krajów. Wśród wszystkich odwiedzających naszą imprezę 27% stanowiły osoby, które przybyły z zagranicy.

W gronie wystawców znalazło się aż 30 nowych firm. „Targi CosmeticBusiness odwiedzam już od wielu lat i cieszę się, że w 2021 roku nasza firma zdecydowała się wziąć udział w tej imprezie jako wystawca. Szczególnie doceniam panującą podczas targów przyjazną atmosferę - to tutaj spotyka się cała branża, podpisywane są kontrakty biznesowe i wymieniane są wzajemne doświadczenia. Nasz udział w tegorocznej edycji oceniamy jako prawdziwy sukces i planujemy wystawić się ponownie", mówi Andrea Weinzierl, Manager ds. badań i rozwoju oraz marek własnych w GW Cosmetics GmbH.

W tym roku Polska reprezentowana była przez 11 wystawców, wśród których znalazły się trzy nowe firmy. Prezentowana przez nich oferta produktów i usług cieszyła się dużym zainteresowaniem, a szczególna uwaga skupiona była na ekologicznych rozwiązaniach. Na targach gościło liczne grono odwiedzających z Polski, w tym m.in. oficjalna delegacja przedsiębiorców z Dolnego Śląska, organizowana przez Urząd Marszałkowski Woj. Dolnośląskiego.

Szczególne zainteresowanie tematyką związaną z trendami i nowościami

„Podczas targów udało nam się przeprowadzić wiele interesujących rozmów biznesowych, a nasze stoisko odwiedzili liczni goście, w tym nasi stali klienci, nowe firmy, a także start-up'y. Ponieważ w okresie przerwy związanej z pandemią koronawirusa miał miejsce zastój w tematyce związanej z innowacyjnymi rozwiązaniami dla branży kosmetycznej, u odwiedzających można było obecnie zaobserwować ogromne zainteresowanie wszelkiego rodzaju nowościami", mówi Jean Paul Corbeil, Dyrektor Zarządzający w Corpack GmbH. Potwierdza to przeprowadzona wśród odwiedzających oficjalna ankieta, z której wynika, że specjaliści z branży poszukiwali przede wszystkim informacji na temat nowości, aktualnych trendów oraz kierunku rozwoju rynku kosmetycznego.

Tematyka związana z trendami oraz innowacjami w branży zaprezentowana została podczas targów w ramach wielu wydarzeń. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się wykład „CB IMPULSE 2022 Beyond" Nielsa Holgera Wien, stanowiący niesamowitą podróż w przyszłość nie tylko w świecie przemysłu kosmetycznego, ale także w świecie mody i otaczającej nas architektury. Prezentacja ta skupiona była na zjawisku rosnącej samoświadomości jednostki ludzkiej, a co za tym idzie na zmianie postrzegania i zmianie zachowań konsumenckich. Czas nieograniczonej konsumpcji minął, a jego miejsce zajęła potrzeba wprowadzenia zachowań proekologicznych - wdrażania obiegu zamkniętego dla wykorzystywanych w produkcji tworzyw i materiałów oraz produktów. Po długich miesiącach izolacji mamy silną potrzebę wyrażenia swojej indywidualności poprzez np. wyraziste i ostre kolory, co już teraz można zaobserwować w nowych kolekcjach wiodących marek modowych. Z drugiej strony ekologiczne podejście do kupowanych produktów zobowiązuje producentów do wprowadzania nowych linii produktów, które będą spełniały te nowe oczekiwania. Przemysł kosmetyczny jest tylko jednym z niewielu sektorów, które powinny na te trendy reagować. Duże marki już to robią. Głównym trendem na kolejny rok jest hasło „Fall in love with the future", inicjujące moc działania jednostki w kreowaniu dobrej i pozytywnej przyszłości. Podsumowaniem wykładu była prezentacja czterech palet barw i kolorów na rok 2022 oraz na kolejne lata.

Dodatkowo podczas dwóch dni targowych w specjalnym obszarze INNOVATION CORNER pod hasłem „Meet the Expert" odwiedzający mieli możliwość zadawania pytań ekspertowi ds. palety barw oraz analitykowi trendów rynkowych.

Ponadto w ramach obszaru „INNOVATION CORNER" wystawcy prezentowali na pokazie specjalnym SPOTLIGHT swoje nowości i innowacyjne rozwiązania dla branży.

Tematyka związana ze zrównoważonym rozwojem wciąż zyskuje na znaczeniu

Pierwszego dnia targów Andreas Schabert, Dyrektor Zarządzający w brandpack GmbH zaprezentował wykład dotyczący trendów w zrównoważonych opakowaniach dla branży kosmetycznej oraz nowych materiałów i systemów recyklingu i zarządzania odpadami. Prezentacja ta cieszyła dużym zainteresowaniem ze strony specjalistów z branży.

Również wystawcy zauważyli znaczny wzrost zainteresowania rozwiązaniami przyjaznymi środowisku. „Wiele interesujących zapytań ofertowych otrzymaliśmy głównie od start-up'ów oraz od naszych stałych klientów, wśród których znajdowały się przede wszystkim zapytania dotyczące zrównoważonych opakowań oraz naszego wielokrotnie nagradzanego materiału etykietowego rPE - cechującego się możliwością 100%-go powtórnego przetworzenia", - mówi Helmut Weidle, Kierownik Działu Marketingu i Sprzedaży w schäfer-etiketten GmbH & Co. KG.

Wszystkie zrównoważone produkty oraz rozwiązania dla branży kosmetycznej, prezentowane przez wystawców targów CosmeticBusiness 2021, dostępne są na stronie targów w katalogu wystawców - „Aussteller & Produkte" - pod hasłem „GREEN ROUTE".

Branża kosmetyczna optymistycznie patrzy w przyszłość

Po tym trudnym okresie, związanym z pandemią koronawirusa, branża kosmetyczna postrzega obecną sytuację na rynku oraz jego dalszy rozwój w dużej mierze pozytywnie. W ankiecie przeprowadzonej wśród odwiedzających ponad 70% osób było zdania, że sytuacja biznesowa w branży w ciągu dwóch następnych lat polepszy się i wróci do stanu sprzed pandemii.

Zdecydowana większość specjalistów z branży (93% odwiedzających edycję 2021) już teraz planuje ponownie pojawić się na tak istotnej dla branży kosmetycznej platformie spotkań - międzynarodowej imprezie targowej CosmeticBusiness. Ponadto 94% odwiedzających poleci innym firmom udział w tym wydarzeniu.

Kolejna edycja targów CosmeticBusiness odbędzie się w dniach od 01 do 02 czerwca 2022 roku na terenach wystawienniczych M.O.C. w Monachium.

Więcej informacji na www.cosmetic-business.com


 

po branży:
od A do Z:
zagranicą:

++ Najnowsza informacja prasowa ++

10-11-2021
Targi CosmeticBusiness świętują udaną reedycję
05-10-2021
Długo wyczekiwane spotkanie: targi modell-hobby-spiel świętują udane nowe otwarcie
19-02-2021
Nowy termin CosmeticBusiness w Monachium oraz odwołanie CosmeticBusiness Poland 2021