Międzynarodowe Targi Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego

 Monachium, 14 – 15.06.2023

CosmeticBusiness – nowe inspiracje dla branży kosmetycznej

Trwają przygotowania do tegorocznej edycji targów CosmeticBusiness: w dniach od 14 do 15 czerwca 2023 roku na terenach wystawienniczych M.O.C. w Monachium swoje najnowsze produkty i rozwiązania z zakresu produkcji i opakowań dla branży kosmetycznej zaprezentuje ponad 300 wystawców i reprezentowanych firm z ponad 20 krajów. Wyjątkowo interesująca i różnorodna oferta dla firm poszukujących innowacyjnych inspiracji przygotowana została przez nowych wystawców z sektora surowców. Poza tym w ramach targów odbywać się będzie po raz kolejny pokaz specjalny Spotlight oraz bogaty program konferencji poruszający aktualną i istotną dla branży tematykę.

Od surowców poprzez produkcję marek własnych, maszyny do napełniania i pakowania po szeroką ofertę opakowań, targi CosmeticBusiness oferują w jednym miejscu i czasie pełen zakres produktów i usług dla całej branży kosmetycznej. „Trend dynamicznego rozwoju branży kosmetycznej odczuwamy także podczas przygotowań do targów CosmeticBusiness. Wystawcy chcą ponownie osobiście nawiązywać nowe kontakty z przedstawicielami z branży oraz wymieniać się swoimi doświadczeniami. Dlatego też w tym roku wystawcy bardzo szybko podejmowali decyzję o udziale i wynajęliśmy już prawie wszystkie stoiska”, mówi Markus Geisenberger, dyrektor zarządzający Leipziger Messe. „Targi CosmeticBusiness to idealne miejsce dla decydentów z branży kosmetycznej, ponieważ tylko u nas znajdą pełne know-how całego łańcucha dostawców dla przemysłu kosmetycznego“.

Duże zainteresowanie targami CosmeticBusiness

Podczas tegorocznej edycji na powierzchni ponad 11 000 m², swoją ofertę zaprezentuje przeszło 300 wystawców i reprezentowanych firm z ponad 20 krajów. Obok wszystkich wiodących dostawców dla branży kosmetycznej z Niemiec swój udział w targach zgłosiły także firmy z Francji, Włoch, Holandii, Szwajcarii oraz Polski. Udział wystawców spoza Niemiec wynosi na ten moment 34%. Wśród zgłoszonych firm znajduje się ponad 40 nowych wystawców, a także liderzy rynku, którzy z powodu pandemii koronawirusa zmuszeni byli do rezygnacji ze swojego udziału w ostatnich dwóch edycjach. Do grona w/w firm należą m.in. dostawcy dla segmentu kosmetyków kolorowych, tacy jak: bomo trendline, HCT Group czy HCP Germany Cosmetic. Jako producenci marek własnych swoje usługi zaprezentują po raz pierwszy m.in. firmy Frike Group ze Szwajcarii czy Cosmetic Service, a wśród wystawców produkujących maszyny do napełniania i pakowania znajdą się m.in. firmy PackSys Global ze Szwajcarii czy Zigler z Polski. Nowym wystawcą będzie także firma DACHSER oferująca usługi logistyczne.

Innowacje i nowe produkty

Wystawa specjalna SPOTLIGHT zlokalizowana w sektorze innowacji, w hali numer 4, stanowi miejsce prezentacji dla nowości produktowych firm wystawiających się na targach CosmeticBusiness. Przygotowana została ona z myślą o odwiedzających zainteresowanych najnowszymi trendami w branży oraz poszukujących nowych inspiracji. W specjalnych gablotach prezentowane są nowe produkty i innowacje wystawców, a dodatkowe oznakowanie wystawionych produktów – w katalogu wystawców online pod hasłem „Innovation Route” – prowadzi odwiedzających bezpośrednio na stoiska wystawców.

 

Młode start-upy dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom również mogą wskazywać nowe kierunki rozwoju branży. Jednym z nich jest na przykład firma Bio Plastics Recycling GmbH, która zaprezentuje się w sektorze innowacji z ofertą recyklatów tworzyw sztucznych dla opakowań kosmetycznych.

 

Towarzyszący targom dwudniowy program konferencji uzupełnia ofertę wystawców o wykłady dotyczące trendów i najnowszych kierunków rozwoju branży kosmetycznej. Szczegółowe informacje na temat programu dostępne będą w kwietniu br..

Szeroka oferta w sektorze surowców

Podczas tegorocznej edycji targów CosmeticBusiness sektor surowców, w hali numer 2, stanowić będzie szczególnie inspirujące miejsce dla przedstawicieli branży. W tym roku jest on jeszcze bardziej rozbudowany i oferuje specjalistom z branży szeroki wachlarz inspiracji. Jedna czwarta wystawców z ponad 40-tu nowych firm, zgłoszonych na edycję 2023, wzbogaci ofertę sektora surowców prezentując nowości z zakresu substancji czynnych, ekstraktów naturalnych, substancji zapachowych, jak i innych surowców. Odwiedzający będą mieli okazję zapoznać się z portfolio m.in. takich firm, jak: Azelis, Berg + Schmidt czy Kreglinger. Prof. Jessica Freiherr z Fraunhofer IVV w swoim wykładzie, przygotowanym w ramach programu konferencji, omówi znaczenie stosowania substancji zapachowych w produktach kosmetycznych.

Zrównoważony rozwój siłą napędową dla innowacji w branży kosmetycznej

Od surowców po opakowania: zrównoważony rozwój, jak żaden inny czynnik do tej pory, ma duży wpływ na niezwykle szybkie tempo wprowadzania zmian w branży kosmetycznej. Zainteresowanie konsumentów skierowane w stronę bardziej zrównoważonych produktów wymaga od przemysłu kosmetycznego i jego dostawców dużego wysiłku i ogromnej zdolności innowacyjnej. Na targach CosmeticBusiness obecnych jest wielu wystawców prezentujących rozwiązania zgodne ze zrównoważonym rozwojem. W ramach obszaru „Green Route” odwiedzający będą mogli zapoznać się z ofertą zrównoważonych produktów i rozwiązań, takich jak np. innowacyjne opakowania kosmetyczne firmy Holmen Iggesund ze Szwecji. Firma ta we współpracy ze szwedzkim dostawcą technologii, firmą Yangi, opracowała metodę druku 3D opakowań z włókien celulozowych. Uformowane włókna celulozowe mają zastąpić twarde tworzywa sztuczne w opakowaniach kosmetycznych.

Aplikacja targów CosmeticBusiness oraz spotkania matchmakingowe

Mobilność i szybki dostęp do najważniejszych informacji to dzisiaj podstawa pracy większości przedsiębiorców. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom organizatorzy targów CosmeticBusiness opracowali funkcjonalną aplikację targów, umożliwiającą łatwy i szybki dostęp do informacji o wystawcach i programie wydarzeń targowych, a także dostęp do sklepu online z biletami wstępu. Wszyscy uczestnicy targów mogą skorzystać także z bezpłatnych spotkań matchmakingowych.

Strona internetowa targów: www.cosmetic-business.com.