Najbliższe imprezy targowe
18-01-2018 - 21-01-2018 18-01-2018 - 20-01-2018 19-01-2018 - 20-01-2018 20-01-2018 - 22-01-2018
 
AKTUALNOŚCI

CosmeticBusiness Poland umacniają swoją pozycję jako najważniejsze na polskim rynku targi dla branży kosmetycznej i detergentowej oraz jej dostawców


Druga edycja targów CosmeticBusiness Poland, która odbyła się w dniach 27 i 28 września, wspólnie z targami HPCI - Home and Personal Care Ingredients Exhibition and Conference, zakończyła się, podobnie jak ich zeszłoroczna premiera, dużym sukcesem. Na terenie Warszawskiego Centrum EXPO XXI swoje produkty zaprezentowało ponad 270 wystawców oraz reprezentowanych przez nich firm i marek. Przedstawiciele branży mogli zapoznać się z innowacyjnymi rozwiązaniami skoncentrowanymi na kreacji produktów zgodnie z panującymi trendami, a także z najnowszymi rozwiązaniami dotyczącymi produkcji kosmetyków i detergentów oraz z ofertą opakowań dla artykułów kosmetycznych i detergentowych. Zarówno wystawcy, jak i odwiedzający bardzo pozytywnie ocenili tegoroczną edycję targów.


„Ogromne zainteresowanie imprezą CosmeticBusiness Poland ze strony wystawców oraz odwiedzających pokazało jak bardzo potrzebne było stworzenie miejsca spotkań dla dostawców dla całej branży kosmetycznej i detergentowej na rynku Europy środkowo-wschodniej. Sukces drugiej edycji targów CosmeticBusiness Poland, organizowanych wspólnie z targami HPCI, ugruntował pozycję tej imprezy jako najważniejszej platformy spotkań dla branży kosmetycznej i jej dostawców na polskim rynku. Nasze działania skupione będą na dalszym rozwoju tej imprezy", mówi Markus Geisenberger, Dyrektor Zarządzający Targów Lipskich GmbH - właściciela marki CosmeticBusiness.

Tegoroczna impreza po raz kolejny wspierana była przez polskie związki branżowe, tj. przez Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego oraz Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Wszystkie słupki w górę

W ramach tegorocznego duetu targowego - CosmeticBusiness Poland i HPCI - przedstawiona została szeroka oferta z zakresu: surowców, produkcji na zlecenie, opakowań i usług dla producentów kosmetyków oraz chemii gospodarstwa domowego. Łącznie zaprezentowało się ponad 270 wystawców oraz reprezentowanych firm i marek (2016: ponad 250 wystawców oraz reprezentowanych firm i marek). Wyraźny wzrost liczby wystawców odnotowany został w sektorze opakowań - w porównaniu do zeszłorocznej edycji wyniósł on 6%. Dużą liczbę wystawców stanowiły firmy z zagranicy (38%), w tym m.in. z Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii czy Chin.

W sektorze targów CosmeticBusiness Poland odwiedzający mogli zapoznać się z usługami prezentowanymi przez wielu nowych wystawców, a także z bliska przyjrzeć się nowościom produktowym oraz wprowadzonym innowacjom z zakresu private label i opakowań. W gronie nowych wystawców CosmeticBusiness Poland 2017 znalazły się m.in. firma Masterchem, wiodący polski producent opakowań PET, jak i francuski producent kosmetyków na zlecenie, firma Maqpro, która podczas warszawskiej imprezy zaprezentowała profesjonalne kosmetyki do makijażu. Swoje produkty po raz pierwszy przedstawiła również niemiecka firma Coster Tecnologie Speciali. Prezentowana przez nią najnowsza oferta nakrętek dozujących oraz pojemników aerozolowych cieszyła się dużym zainteresowaniem.

Biznesowa atmosfera

Podczas targów odwiedzający mieli okazję do prowadzenia bezpośrednich rozmów z wystawcami m.in. na temat prezentowanej oferty i zapotrzebowania na gotowe rozwiązania, ale także na temat wyzwań stawianych całej branży przez coraz bardziej świadomego i wymagającego konsumenta. W grupie odwiedzających znaleźli się przede wszystkim przedstawiciele zarządów przedsiębiorstw, dyrektorzy działów zakupów oraz osoby odpowiedzialne za kreację nowych produktów kosmetycznych i detergentowych.


„Pozytywnym aspektem targów była możliwość nawiązywania różnorodnych kontaktów biznesowych. Nasze stoisko odwiedzali zarówno założyciele start-upów, jak również przedstawiciele renomowanych firm kosmetycznych. Dzięki temu dotarliśmy do niemalże wszystkich grup naszych potencjalnych klientów", mówi wystawca targów Frank Knoch, Dyrektor Sprzedaży w firmie Hopf Packaging.


Michał Gugała, Wiceprezes Zarządu firmy MAGA: „Do udziału w targach CosmeticBusiness Poland skłoniła nas potrzeba promocji naszej relatywnie młodej marki na rodzimym rynku. Podsumowując przeprowadzone na naszym stoisku rozmowy, mogę stwierdzić, że udało nam się w dużej mierze ten cel osiągnąć. Jeśli tylko jedna trzecia z nawiązanych kontaktów przełoży się na relacje biznesowe, będziemy mogli mówić o sukcesie".


Tegoroczna edycja targów CosmeticBusiness Poland potwierdziła także swój międzynarodowy charakter. Odwiedzający przyjechali z 32 krajów, w tym z m.in. Ukrainy, Litwy czy Czech. Najliczniejszą grupę stanowili goście z Polski - 85%.

 

Konferencje branżowe


Oprócz prezentowanej przez wystawców bogatej oferty na odwiedzających targi CosmeticBusiness Poland czekał interesujący program konferencji, podczas którego poruszane były aktualne tematy z życia branży kosmetycznej i detergentowej oraz omawiane były kierunki rozwoju tych gałęzi przemysłu.


Pierwszego dnia targów program konferencji skoncentrowany był na tematyce dotyczącej kosmetyków kolorowych. Wykładem otwierającym była prezentacja trendów jesień/zima 2018/2019 przygotowana przez panią Charlotte Delobelle, dyrektor eksportu w firmie CARLIN Creative Trend Bureau z Paryża. Kolejnym punktem programu była prezentacja przedstawiciela francuskiej firmy Maqpro, Sales Managera, Alaina Brunnera, poruszająca zagadnienia związane z nowoczesnymi kosmetykami kolorowymi do charakteryzacji.  

Michał Gugała, Wiceprezes Zarządu firmy MAGA, przedstawił innowacyjną technologię produkcji lakierów do paznokci. Przybliżył także technikę utwardzania lakierów przy zastosowaniu w tym celu promieniowania UV. Temat związany z interpretacją przepisów dotyczących terminu przydatności kosmetyków do użycia poruszył dr Antoni Gwardys, Dyrektor ds. Naukowych w firmie Passage Cosmetics Laboratory, w swoim wykładzie „PAO (Period After Opening) - widziane oczami producenta i konsumenta".

Drugiego dnia targów, 28 września, firma ANIFLEX zorganizowała już po raz drugi konferencję opakowaniową „Forum Druku Cyfrowego". Tematem przewodnim były trendy, personalizacja i uszlachetnianie druku cyfrowego.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także spotkania B2B organizowane przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii jako partnera międzynarodowej sieci Enterprise Europe Network (EEN) we współpracy z innymi ośrodkami EEN w kraju i za granicą. Pierwszego dnia targów, 27 września, w zaaranżowanych wcześniej spotkaniach udział wzięło ponad 50 firm z 7 krajów.


Kolejna edycja Branżowych Targów Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness Poland odbędzie się w dniach 26 i 27 września 2018 w Warszawskim Centrum EXPO XXI.

 

Targi CosmeticBusiness Poland

Targi CosmeticBusiness Poland to polska edycja targów CosmeticBusiness, które organizowane są co roku w czerwcu w Monachium. Premiera targów CosmeticBusiness Poland odbyła się we wrześniu 2016 roku w Warszawie równocześnie z organizowanymi od 2008 roku w Polsce targami HPCI - Home and Personal Care Ingredients Exhibition and Conference. Wspólny termin obu imprez pozwolił na stworzenie profesjonalnej platformy, na której prezentowana jest pełna oferta dla produkcji kosmetyków, środków czystości oraz chemii gospodarstwa domowego. Właściciele marek oraz producenci mogą tu znaleźć rozwiązania dla projektu produktu, produkcji, opakowania oraz etykietowania. Trzecia edycja targów CosmeticBusiness Poland odbędzie się w dniach 26 i 27 września 2018 roku w Warszawskim Centrum Expo XXI.

 

Targi Lipskie (Leipziger Messe)

Targi Lipskie (Leipziger Messe) należą do pierwszej dziesiątki największych ośrodków targowych w Niemczech i do pięćdziesięciu największych ośrodków na całym świecie. Są organizatorem imprez targowych w Lipsku oraz w innych miastach w Niemczech i na całym świecie. Do całego koncernu należy pięć spółek córek oraz Lipskie Centrum Kongresowe CCL. Tak skonstruowana grupa wyróżnia się wysokimi kompetencjami targowymi i stanowi przykład profesjonalnej organizacji nowoczesnych imprez wystawienniczych, kongresów i eventów. Dzięki tak szerokiej i różnorodnej ofercie, Targi Lipskie otrzymały w roku 2016 po raz trzeci z rzędu tytuł najlepszego usługodawcy z branży targowej, w największym rankingu jaki miał miejsce w tym roku w Niemczech. Łączna powierzchnia użytkowa wszystkich hal wystawienniczych wynosi 111 900 m², natomiast terenów otwartych 70 000 m². W ciągu roku organizowanych jest w Lipsku łącznie około 280 wydarzeń, do których zaliczają się imprezy wystawiennicze, kongresy, eventy oraz wydarzenia okołobiznesowe. Imprezy wystawiennicze odwiedzane są przez około 1,2 miliona osób z całego świata, a liczba wystawców to prawie 12 000 przedsiębiorstw. Targi Lipskie jako pierwszy niemiecki organizator imprez wystawienniczych otrzymały certyfikat Green Globe Standard. Zrównoważony rozwój jest integralną częścią biznesowej działalności Targów Lipskich. W 2017 roku Targi Lipskie świętują setne urodziny swojego znaku firmowego - podwójnego M. Jest to najstarszy na świecie znak firmowy organizatora targów, przypominający o targach wzorcowych (Muster Messe), które rozwinęły się w Lipsku i do dnia dzisiejszego stanowią podstawę istoty targów.

 

Kontakt dla prasy:
Christian Heinz
Rzecznik prasowy targów
CosmeticBusiness Poland
Leipziger Messe GmbH
tel.: +49 (0)341 / 678 6514
e-mail: c.heinz@leipziger-messe.de

Kontakt w Polsce:
Magdalena Dziemidek
Przedstawicielstwo Targów Lipskich w Polsce
Targi Lipskie Polska Sp. z o.o.
tel.: +48 22 414 44 73
e-mail: info@targilipskie.pl

CosmeticBusiness Poland: www.cosmetic-business.pl
CosmeticBusiness: www.cosmetic-business.com

 

Zdjęcia prasowe


 

po branży:
od A do Z:
zagranicą:

++ Najnowsza informacja prasowa ++

22-11-2017
Specjalny obszar wystawienniczy targów CosmeticBusiness - COLOUR COSMETICS
22-11-2017
Udana premiera Branżowych Targów Towarów i Materiałów Niebezpiecznych Gefahrgut & Gefahrstoff – Transport – Intralogistyka – Bezpieczeństwo.
04-09-2017
Bogaty program konferencji oraz szeroka oferta nowości produktowych podczas CosmeticBusiness Poland 2017